Personlig kontakt och snabb leverans. Fast frakt 69:-

Vanliga frågor


Hur väljer jag storlek?

Storleken på kläderna går efter barnets längd. Är barnet 40 cm långt så välj storlek 40/42. Storleken är tänkt att räcka fram till nästa storlek. Det gäller också kläderna för de lite äldre barnen. 

Ibland har du som är släkting eller vän till ett prematurbarn kanske inte fått reda på längden utan har bara fått information om barnets vikt eller födelsevecka. Då kan denna tabell hjälpa till, men tänk på att varje nyfödd är unik!


Född vecka
Vikt
Längd
v. 24
0,68 kg
34,5 cm
v. 26
0,91 kg
35,5 cm
v. 28
1,13 kg
38,0 cm
v. 30
1,36 kg
40,5 cm
v. 32
1,59 kg
43,0 cm
v. 34
2,04 kg
45,5 cm
v. 36
2,49 kg
48,0 cm



Vad gör jag om inte hittar rätt storlek eller plagg finns i butiken?

Om du inte hittar den storlek eller typ av plagg som du söker kan du kontakta mig. Kanske finns det mer tyg kvar sy jag kan sy upp i den storlek du vill ha.


Hur kan jag betala i butiken?

För närvarande kan du använda Swish som betalsätt i butiken. Du gör beställningen och därefter swishar du totalsumman för beställningen till företagets nummer, 123 20 85 60, Kookaburra Kläder. Ange ditt beställningsnummer i rutan för meddelande. Beställningen hanteras först när betalningen är helt klar.


Hur lång är leveranstiden?

Den vanliga leveranstiden är mellan 4-6 arbetsdagar. Vid egna beställningar är leveranstiden för tillfället 10-15 arbetsdagar, om alla nödvändiga uppgifter har lämnats för att jag ska kunna göra färdigt beställningen.


Färgåtergivning

Jag strävar efter att visa plaggen så exakt som möjligt på bilderna. Men observera att färgerna kan variera beroende på skärmens inställningar. Jag kan därför inte garantera att färgerna på bilden alltid stämmer överens exakt med de faktiska plaggen.  


Tvättråd

Kläderna kan tvättas i 40 grader men torktumla dom inte. Vänd gärna plagget ut och in innan tvätt. Stryk inte direkt på märkningen inuti plagget. 


Frakten

Företaget har enhetlig frakt 69:-. Din beställning kommer att skickas med PostNords Varubrev Förstaklass. Det är viktigt att veta att om varubrevet inte får plats i din brevlåda lämnas det i en påse utanpå din postlåda eller vid dörren. Du får en avisering när leveransen är gjord. Om du inte vill att beställningen skickas med Varubrev så kontakta mig innan du beställer så ordnar jag med Skicka Hem istället. Då kan försändelsen istället hämtas hos ombud om den inte gick att leverera i brevlådan. Många av de försändelserna jag skickar får plats i ett brevinkast och nästan alla får plats i en brevlåda. Båda leveranssätten är spårbara. Beställningen levereras till den adress du skriver in i samband med beställningen.


Kan jag hämta på plats?

Om du vill hämta ditt beställning på plats går det oftast att lösa. Efter genomförd beställning och betalning blir du att kontaktad via mail där vi kan komma överens om en tid när det passar att hämta.


Om jag ångrar mig eller vill reklamera en vara?

Ångerrätten är 14 dagar. Om du vill returnera eller reklamera en vara måste du först kontakta mig! Skicka gärna med ordernummer, en beskrivning eller bild på varan så underlättar det min hantering av ärendet. Frakten för returen får du betala själv. Vid godkänd reklamation betalar vi frakten. 

Tänk på att specialbeställda plagg inte omfattas av ångerrätten! 

Läs mer under fliken Köpvillkor.


Var är min beställning?

Du kan spåra ditt paket genom att gå in på Postnord.se och skriva in ditt försändelse-ID i rutan. Om du inte hittar numret så kan du kontakta mig. Du kan också spåra försändelsen via Postnords app.